Villkor

  • Hyrtid
    Normal hyresperiod räknas totalt med 3 dagar. Hämtar dagen innan använding och retur dagen efter, om inget annat avtalats. Hyra över helg, hämtar dagen innan helg och återlämnas kommande vardag.
    Hyrgods skall återlämnas på överenskommen tidpunkt, enligt avtal.
    Om så ej sker debiteras ny hyresavgift.
    Något hyrgods får ej under några omständigheter ställas på
    Göteborgs Möbeluthyrning-Hyrglasets mark före eller efter öppettider.
  • Skador
    Under hyresperioden är godset under kundens ansvar hela hyresperioden.
    Om hyrgodset skulle försvinna eller gå sönder kommer kunden att debiteras.
    Debiteringen grundas på det pris som Göteborgs Möbeluthyrning-Hyrglaset köper in en likvärdig produkt för.
  • Avbokning
    Avbokning av beställning skall göras minst 3 arbetsdagar före hyresdatum.
  • Linne
    Dukar och servetter ska vid retur vara helt torra, men behöver inte vara rena.  Dukar och servetter får ej läggas i en tätslutande påse om de är fuktiga eller blöta, då de möglar och blir obrukbara. Om detta sker blir hyrestagaren betalningsskyldig och debiteras vårt inköpspris. 
  • Glas, Bestick och porslin
    Porslin, glas och bestick ska returneras i diverse backar, kassetter och lådor det levererades i. Matrester ska vara avskrapat från porslinet och glasen ska vara tömda på ev vätska. (Diskning ingår i hyrespriset.)
  • Stolar och bord
    Det är förbjudet att nita, spika, använda häftstift, klistermärken eller göra annan skadegörelse på möblerna. Trästolar/bord får inte användas eller förvaras utomhus i regn, snö eller fuktig väderlek och får ej heller ställas på blött eller lerigt underlag. Viktigt att kunden följer detta då trämöblerna är känsliga och limning kan ev släppa, de slår sig och kan bli sneda.
  • Betalningsvillkor
    Privatpersoner betalar med swish när man kommer och hämtar sin beställning på vårt lager. Till företag skickar vi en faktura.
    Vid transporter skickar vi en faktura i efterhand när retur har skett.
  • Tält
    Avbokning av tält behöver ske minst 7 dagar före hyresdatum.
    Reklamdekaler eller dylikt får ej klistras på tältduken.
    Vid hård vind har kunden skyldighet att slaga tältet med rep eller liknande.
  • Transporter
    Alla transportpriser är individuella och styrs av adress samt hur stor beställningen är. Vi erbjuder transporter mellan 08.00-16.00 varje vardag, om inget annat har avtalats.

    Transportpriserna gäller fram till dörr i markplan/entréplan. Upp-/nedbärning pga att hiss ej finns måste förbokas och bekräftas skriftligt av Hyrglaset innan leverans. Vid utebliven information från kund, kan vi komma att debitera en högre kostnad. 

    Kunden ansvarar för att meddela oss viktig information gällande transporten, såsom förändrad leveransadress, portkod, trappsteg före hiss eller från markplan, hiss storlek och våningsplan. Detta behöver meddelas i samband med att beställningen görs. Ofullständig information från kund kan innebära högre transportpris än det som är angivet i ordern.

Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen på vår webbplats. Genom att fortsätta godkänner du detta.