Frågor & Svar

  • Hur lång är en hyresperiod?
    Svar: Hämtar man dagen innan hyresdatumet och lämnar tillbaka dagen efter så räknar vi det som en hyresperiod. Skulle hyresdatumet infalla på en helgdag t.ex. en lördag så hämtar man fredagen innan och lämnar följande måndag.

     
  • Behöver man diska innan man lämnar tillbaka?
    Svar: Nej man behöver inte diska hyrgodset innan retur, det räcker med att skrapa av det värsta från tallrikarna.

     
  • Behöver man tvätta och stryka linnet?
    Svar: Nej precis som med glas och porslin så ingår tvätt av dukar och servetter.

     
  • Ingår transport i priset?
    Svar: Nej transporten ingår inte, priset varierar beroende på avstånd, antal pall, arbetstimmar och veckodag. Kontakta oss för mer information.

     
  • Finns det ett minimum för hur mycket man behöver hyra?
    Svar: Nej ni får hyra hur mycket eller hur lite ni vill, det finns inget minimum antal.

     
  • Vad händer om något går sönder?
    Svar: Om något skulle gå sönder så är det kunden som står för kostanden.
    Debiteringen grundas på det pris som vi köper in en likvärdig produkt för.


     
  • Vad gäller för regler vid hyrning av material?
    Svar: Våra regler kan du läsa under hyresvillkor.

     
  • Hur lång tid i förväg måste man beställa?
    Svar: Vanligtvis räcker det med en vecka innan det aktuella hyresdatumet, men under våra högsäsonger (maj-juni & november-december) bör man beställa en till två veckor innan.

     
  • Hur är porslin och glas packade?
    Svar: Tallrikarna står i inplastade kassetter och glasen står i backar med ett fack för varje glas.
    Nedan ser du exempel på hur en order kan se ut vid hämtning.